اخبار

خیز تولید قطعات خودرویی

به گزارش ایکنا، تهران نیوز نوشت: مسعود شرفی، مدیر فروش تجهیزات ایران فاکس گروپ، گفت: با توجه به نیاز مشتریان و به منظور پاسخگویی به این نیازها، شرکت‌های بسیاری در حوزه‌های پایین دستی و وابسته به صنعت خودروسازی در عرصه واردات و یا تولید فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ارائه محصولات کیفی، متناسب با نیاز روز خودروداران و با تکیه بر توجه به استانداردها اتفاق خوشایندی است که در حوزه آپشن در صنعت خودرو در حال رخ دادن است.

مدیر فروش تجهیزات ایران فاکس گروپ عنوان کرد: البته فعالیت در حوزه‌های مرتبط با آپشن، آفرود و کمپینگ خودرو همان اندازه که مطالبه مشتریان و جامعه خاص مخاطب فعالان این عرصه بوده و به تناسب این مطالبه‎گری نیاز به روزآمدی بیشتر و بیشتر احساس می‌شود، اما با موانع زیادی نیز مواجه است.

شرفی افزود: یکی از موانع اصلی این است که شکل‌گیری فعالیت در حوزه‌های جدید در کشور با موانع و سنگ‌پراکنی‌های بسیاری همراه است که گاه فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها باز می‌دارد.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی در حال قابلیت و توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازار صادراتی را ایجاد کرده و آورده اقتصادی برای کشور به‌همراه داشته باشد که متاسفانه وجود موانع بسیار مانع تحقق این اهداف مهم می‌شود.

مدیر فروش تجهیزات ایران فاکس گروپ خاطرنشان کرد: به‌طور مثال یکی از موانع اصلی پیش روی فعالیت ما در حوزه آفرود و کمپینگ این است که پلیس راهور مرکز مشخصی را برای کارشناسی و به دنبال آن فعالیت هدفمند در این عرصه فراهم نیاورده است.

وی با انتقاد از چوب لای چرخ گذاشتن‌ها و مانع‌تراشی پیش پای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، یادآور شد: مادامی که بستر اولیه کار در حوزه‌ای مهیا نباشد، چطور می‌توان به‌دنبال اجرایی کردن اهداف بعدی مانند برندسازی و ایجاد بازار صادراتی بود؟

شرفی تصریح کرد: دولت باید به جای سنگ‌اندازی‌های متعدد، با ایفای صحیح نقش تسهیل‌گری زمینه را برای حمایت از تولیدات بیشتر و صادرات محصولات داخلی فراهم آورده و دوشادوش تولیدکنندگان و فعالان حوزه‌های تولیدی و صنعتی بایستد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *